Eigenschappen van een goede SEO specialist

Onderzoeker

Een echte freelance SEO specialist heeft een nieuwsgierige geest en is een echte onderzoeker. Door de snel veranderende algoritmes en Google richtlijnen moet een SEO specialist continu onderzoeken en research doen. Op deze manier ontdekt zij/hij nieuwe mogelijkheden en past zich snel aan veranderingen aan. Op deze manier kan je jouw online concurrentie steeds voor blijven.

Brede kennis

Natuurlijk moet een SEO specialist beschikken over de juiste kennis van het vak. Van algemene online marketing kennis tot uitgebreide SEO kennis. Een specialist weet dat het gaat om het grotere geheel en dat SEO slechts een klein onderdeel is van de gehele organisatie. Een expert zal altijd weten welke rol SEO speelt in het online succes van jullie bedrijf. Dit brengt mij direct bij het volgende kenmerk.

Transparante en persoonlijke aanpak

Elke campagne is anders. Als SEO-specialist is het uiterst belangrijk om transparant te zijn in mijn werk. Op deze manier krijgen mijn klanten feedback, kunnen ze nieuwe productkennis opdoen en kunnen ze hun online campagnes bijsturen. De beste resultaten bereik ik door persoonlijk te werken en te streven naar betrokkenheid binnen de organisatie.

Resultaat georiënteerd

SEO draait om meetbare resultaten, dus een goede SEO-specialist weet hoe hij met cijfers moet werken en hoe hij meetbare doelen moet stellen.

Juiste kennis van producten en diensten

Als specialist kan ik niet het maximale uit de campagne halen als ik niet precies weet welke producten en/of diensten jullie aanbieden. Een SEO-specialist moet zich dus volledig in het productportfolio verdiepen, om zo de markt en de klant te begrijpen.

Geduld

SEO is een marathon, geen sprint. Als SEO Specialist moet je geduld hebben om resultaten te zien. Het werk dat we vandaag doen, zal over een paar weken / maanden resultaten laten zien, niet morgen.

Wat maakt online marketing & SEO zo leuk?

Marketing is altijd al een creatieve discipline geweest, maar digitale marketing verheft het spel tot een van innovatie. Creativiteit verwijst naar het leveren van iets nieuws, maar innovatie gaat over iets op tafel brengen dat niet alleen de regels van het spel verandert, maar een uniciteit creëert die een bedrijf snel van de rest kan onderscheiden. Zij die innoveren zijn er trots op de regels op te rekken en opnieuw te definiëren wat het betekent om te creëren.

Marketing is verhalen vertellen

Steven Spielberg verkondigt dat zijn baan de beste ter wereld is omdat hij gewoon verhalen mag vertellen. In zekere zin kan de hedendaagse digitale marketingprofessional hetzelfde doen – alleen hoeft hij of zij geen acteurs in te huren en zich bezig te houden met de gekte en de kosten van een filmset. De hedendaagse marketingdirecteur kan producten, processen en mensen creatief op elkaar afstemmen om een gewenst verhaal te vertellen. En de geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat deze verhalen kunnen uitgroeien tot volwaardige marketingcampagnes die op authentieke wijze zaken kunnen doen.

Traceren is beter

In de tijd van printmarketing kon je echt geen nauwkeurige ROI op een specifieke campagne meten – er zijn altijd zoveel externe invloeden die het gedrag van het kopende publiek veranderen. Maar de marketeers van vandaag hebben toegang tot een eindeloze hoeveelheid analysetools en trackers die snel belangrijke informatie kunnen verspreiden uit schijnbaar complexe gegevensstromen. Eenvoudig gezegd, marketinggegevens zijn tegenwoordig gemakkelijker te verkrijgen, en dat betekent dat marketeers sneller en nauwkeuriger dan voorheen veranderingen kunnen aanbrengen.

Marketing in twee richtingen

Vóór de verspreiding van sociale media, online reclame en contentmarketing waren de meeste marketingcampagnes eenrichtingsverkeer. In wezen creëerden marketeers een campagne, drukten die af of bereidden die voor op televisie, print of radio, en gingen dan achterover zitten en hoopten dat de consument reageerde zoals gewenst.

 

Tegenwoordig kunnen creatieve types echter een dialoog en tweerichtingscommunicatie met het doelpubliek op gang brengen, wat betekent dat bootladingen feedback en relevante informatie kunnen worden verzameld in een kwestie van minuten van de basis van prospects en klanten. Marketeers kunnen plezier maken en de interactie aangaan met het publiek, en ze nodigen hun trouwe fans actief uit om mee te doen en door gebruikers gegenereerde inhoud te creëren om het merk een impuls te geven. De marketingwereld is tegenwoordig een stuk socialer geworden.

Marketing is toegankelijk voor meer mensen

Tenzij je in 2008 een grote speler was, konden maar weinig bedrijven zich het prijskaartje van zes cijfers veroorloven om een tv-spot van 30 seconden te produceren die op een nationaal netwerk zou worden uitgezonden. Maar een paar jaar eerder werd een kleine startup genaamd Facebook gelanceerd, die de manier waarop wij over marketing denken voorgoed veranderde.

 

Met meer dan 1,79 miljard actieve gebruikers heeft een gelikte, budgetvriendelijke advertentiecampagne het potentieel om tientallen miljoenen mensen te bereiken voor veel minder dan je zou verwachten te betalen voor vergelijkbare exposure via traditionele marketingmedia. Marketing is veel toegankelijker voor degenen die iets te zeggen hebben – niet alleen voor degenen die het zich kunnen veroorloven.

Constante veranderingen zijn boeiend

Marketingliefhebbers zijn een nieuwsgierige en intellectuele groep, en de huidige digitale marketingwereld is er een die ons scherp houdt. Regels veranderen, voorkeuren en voorkeuren verschuiven, en het publiek is slechts een stap of twee verwijderd van de release van een nieuw social media platform, stukje technologie, of sociale gril die opnieuw kan definiëren wat het betekent om een merk op te bouwen. Omdat marketeers van nature nieuwsgierig zijn, vinden ze het tegenwoordig prettig dat de sector zichzelf voortdurend opnieuw definieert.