De juiste strategie met Sign & Print en POS materiaal

Met de groeiende marketingstrategieën en technieken over de wereld ben je als ondernemer vast wel op zoek gegaan naar ideeën die je het best zou kunnen promoten. Er zijn vele, zoals dit reclamebureau in Eindhoven die informatie zouden kunnen verschaffen over de voor –en nadelen van bijvoorbeeld Sign & Print.

Sign & Print is het vak dat zich voornamelijk bezighoudt met het digitaal printwerk als promotie materiaal voor bedrijven of nieuwe ondernemers op diverse materialen zoals: auto’s, borden, mokken, stickers, etiketten etc. Deze wereld is ook aan het groeien en heeft vele nieuwe mogelijkheden, trends en technieken. Welke van deze toegepaste strategieën is het beste en waarom?

Het doel van Sign & Print is de klant te bereiken door middel van visuele communicatie. Hiervoor wordt er gebruik gemaakt van POS materiaal. Als dit niet jouw vakgebied is zal ik even een snelle introductie geven hierover. Wat is POS materiaal en waarvoor kan het gebruikt worden? Point of Sale materiaal (POS materiaal) is het materiaal dat gebruikt wordt als communicatiemiddel zoals displays en posters in winkels en bedrijven en heeft als hoofddoel ervoor te zorgen dat jouw product de klant bereikt. Het gebruik van POS materiaal geeft het product de nodige aandacht en ondersteuning die nodig is voor de verkoop. Door te spelen met cijfers, woorden en afbeeldingen op POS materiaal wordt de klant zonder dat hij of zij daar van bewust is beïnvloed bij het kopen. Nu je weet wat POS materiaal is kunnen we verschillende manieren bekijken hoe dit gebruikt kan worden.

  • In Store Promotie

De meeste winkels maken hier al gebruik van. Het zij permanente oplossingen of een lopende winkel actie die wat extra aandacht vraagt. Dit verschilt ook in het type materiaal dat gebruikt wordt. Kunststof, papier, of karton? Instore promotie kan door middel van kubussen, raamstickers, schappen stoppers, magneetjes, vloerstickers. De ideeën hiervoor zijn oneindig, maar zij hebben allemaal wel hetzelfde doel: de verkoop versterken.

  • Druk –en promotiewerk

Als nieuwe ondernemer is het hebben van een huisstijl zeer belangrijk. Het vormt uniformiteit binnen en buiten jouw bedrijf en zorgt voor identiteitscreatie. Bij het verzenden van offertes, brieven, en mails zal jouw huisstijl tot uiting moeten komen. Het is belangrijk dat de klant weet waar het merk voor staat en dat je dat goed kun uitleggen. Een groot billboard langs de snelweg kan mooi zijn, maar heeft het de klanten bereikt? Ook hier kan het gebruik van POS materiaal een rol vervullen.

Bij het uitvoeren van Sign & Print opdrachten zijn er tal van manieren en technieken om producten te printen. Het kiezen van het juiste materiaal is bepalend voor het effect van het drukwerk. Gebruik maken van Point Of Sale materiaal is hiervoor het meest geschikt. Het is niet alleen het geweldige ontwerp van de designer dat ervoor zorgt dat de interesse bij de klanten wordt opgewekt, maar ook de posters, banners en verschillende displays dragen bij aan de verkoop van producten. Verschillende reclame bureaus maken hier al gebruik van en samen werken aan het ontwikkelen van geschikte communicatiemiddelen voor jouw onderneming zal met gebruik hiervan worden vergemakkelijkt.