Wat kan een online marketingbureau voor mijn organisatie betekenen?

Wat voor bedrijf of organisatie je ook hebt, eigenlijk kun je niet zonder een website en een bijbehorende online marketing strategie. Of je nu een product of dienst verkoopt, de meeste mensen zullen je vinden via Google, en alleen door het toepassen van de juiste technieken zal je website hoog in de zoekresultaten staan. Online marketing omvat echter veel meer dan een goed vindbare website, want het heeft ook te maken met social media en bijvoorbeeld e-mailmarketing. Een online marketing bureau als Doublesmart kan je met veel van deze zaken helpen, en ervoor zorgen dat je online je concurrenten verslaat.

Een sterke SEO campagne

Het eerste wat je moet doen als je online meer klanten wilt vinden is je richten op SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Met de juiste technieken kun je er namelijk voor zorgen dat jouw website (zonder ervoor te betalen in de vorm van advertenties) hoog in de zoekresultaten komt te staan. Dit zijn de organische zoekresultaten, en hoe relevanter jouw website is voor een bepaalde zoekopdracht, hoe hoger hij in de resultaten zal staan. Bij Doublesmart weten ze precies hoe je dat doet. Allereerst is het belangrijk dat je sterke content op je website hebt staan. Dit houdt in dat je teksten moet schrijven die hele specifieke zoekwoorden bevatten, die jouw (potentiële) klanten gebruiken als ze jouw product of dienst zoeken. Zo zorg je ervoor dat jouw website bij relevante zoekopdrachten wordt getoond. Daarnaast moet je aan de slag met linkbuilding, want hoe meer (relevante!) links je naar jouw website hebt, hoe hoger deze in de zoekresultaten zal staan.

 Een sterke SEA campagne

Naast SEO kun je je ook richten op SEA, oftewel adverteren in Google. Dit levert doorgaans veel sneller resultaat op, want zodra je advertentie online staat kun je meer bezoekers verwachten. Een online marketing bureau kan je helpen bij het instellen van een advertentie, wat een stuk moeilijker is dan je zou denken. Je moet namelijk zeer precies de doelgroep instellen, zodat je voorkomt dat mensen op je advertentie klikken aan wiens behoeften je niet kunt voldoen. Je betaalt immers per klik, en dus wil je een zo hoog mogelijke conversie bij de mensen die op je advertentie klikken. Als je een SEO expert van Doublesmart inschakelt kun je ervan uitgaan dat dit goedkomt.

 Optimaliseer je website

Of iemand nu via de organische zoekresultaten of via een advertentie op je website terecht komt, het is slim om het deze bezoeker zo makkelijk en duidelijk mogelijk te maken. Zorg ervoor dat alle informatie behapbaar is en dat er een duidelijke call-to-action is. Het optimaliseren van je website is ook iets wat een online marketing bureau als Doublesmart voor je kan doen. Daardoor trek je niet alleen meer bezoekers, maar zullen deze ook sneller een conversie uitvoeren, en laat dat nu precies de bedoeling zijn, niet?