Handige tips voor SEO-optimalisatie tijdens de pandemie

Verkoop je geen covid essentiële producten, dan is het begrijpelijk dat je je zorgen maakt over jouw bedrijf. In deze periode waar mensen verplicht thuis moeten blijven, wordt digitale aanwezigheid via SEO en content marketing sterk aanbevolen. De situatie heeft gemaakt dat fysieke winkels genoodzaakt zijn hun deuren te sluiten en de digitale wereld in moeten. De online aankopen wordt in alle landen gestimuleerd. En met zoveel website en online winkels moet je jezelf laten uitblinken. Hier is hoe je dat doet en SEO Tilburg helpt je graag.

Analyse en evaluatie van jouw bestaande strategie

Wat werkt en wat niet? Dit is de vraag die het eerst moet beantwoorden. Als je bijvoorbeeld zwaar investeert in Facebook-advertenties, is het tijd om deze strategie te evalueren. Verdien je wel uit die investering. Ga het na. Er zijn merken die daadwerkelijk zijn doorgegaan en hun uitgaven voor sociale media gedurende deze tijd hebben verhoogd, omdat het logisch is dat ze dit doen.

Organiseer online evenementen

Online evenementen zijn ontzettend belangrijk geworden. Met behulp van Webinars, google hangout, team enz. kan je veel bereiken voor jouw bedrijf. Als bedrijf moet je alle beschikbare middelen volledig inzetten om organische zichtbaarheid te krijgen en de klanten op de hoogte te stellen van wat je doet. Houd er rekening mee dat een virtueel formaat mogelijk betekent dat er mogelijk meer bezoekers worden aangetrokken die niet beperkt zijn door hun locatie.

Plaats jouw reactie op de startpagina en alle locatiepagina’s

Laat jouw klanten weten welke veranderingen er zijn in jouw dagelijkse activiteiten om hun veiligheid te garanderen. Werk de startpagina van de website en bestemmingspagina’s regelmatig bij om deze wijzigingen duidelijk zichtbaar te maken. Veel bedrijven vermelden hun reactie op COVID-19 rechtstreeks op hun homepage en geven klanten instructies over hoe hun contactloze verkoopsystemen werken.

Maak video’s

Het is nu hoogtijd dat je video’s maakt over jouw producten of diensten. Deze pandemie biedt je de mogelijkheid om video’s te maken die laten zien dat je om jouw bestaande en potentiële klanten geeft. Hier is een voorbeeld van wat je kunt doen: als je een bedrijf hebt die sappen produceert, maak dan video’s over jouw productie, hoe je covid-vrij de verkopen aanbiedt en wat je teruggeeft aan de gemeenschap in deze moeilijke tijd.  Je kunt zelf gewoon video’s maken, waarin je aan je klanten vraagt hoe het met hun gaat. De opties zijn onbeperkt en nu is het tijd om video’s optimaal te gebruiken. YouTube was het op één na meest gebruikte sociale mediaplatform ter wereld in april 2020, met 2 miljard gebruikers. Als bedrijf kun je het je niet veroorloven om het bereik van een platform als YouTube en de betrokkenheid van een video te negeren.

Target coronavirus-gerelateerde zoekwoorden

Wat de korte termijn betreft, is het goed dat je trendingtermen als covid, corona, pandemie etc. gebruikt om het verkeer van jouw website te stimuleren. Brede zoektermen zorgen ervoor dat je concurreert met websites. Dit zal de ranking van je website verbeteren.