Auto verkopen via Sociale Media
Verkopen via sociale media zit in de lift. De huidige coronacrisis zit daar zeker voor iets tussen. Meer en meer mensen kopen online en ook de socialemediakanalen zoals Facebook en Instagram worden daarbij gebruikt. Kan niet zomaar? Neen, wilt u verkopen op die manier, dan moet u zich niet enkel houden aan de reglementen van het betreffende socialemediakanaal zegt Marc van Tom Auto opkopers uit Ninove. U moet er namelijk ook rekening mee houden dat de Belgische wetgeving allerhande grenzen stelt aan wat u zoal mag doen.
Bij Adocars hebben ze net een nieuwe Digital Marketing campagne gelanceerd rond auto verkopen.
Auto verkopen via Sociale Media
Het eerste dat u moet doen om uw auto-verkoop Social Media-accounts te laten werken, is om ze zo professioneel mogelijk te laten lijken. Dit betekent dat u altijd hoogwaardige foto’s van de auto’s moet plaatsen die u verkoopt en de werknemers die daar werken. U kunt ook foto’s gebruiken van de departement Dealerships Service en Showroom om volgers op de hoogte te houden van de kwaliteit van de Voertuigen die worden verkocht. Je kunt de mensen op de foto tag als je hun engagement wilt vergroten.
Een andere manier om ze meer kans te maken om van je te kopen, is ervoor te zorgen dat ze een deel van je gemeenschap maken. Dit zal u op een unieke en gedenkwaardige manier met hen verbinden. Als uw autodealer is in een gebied dat een grote populatie van oudere personen heeft, probeer dan video’s van ouderen te maken. Deze video’s kunnen nuttige tips bieden aan potentiële klanten. Bovendien kunt u een reeks video’s maken waar klanten het hebben over hun ervaringen bij uw dealerschap.
Een van de meest effectieve manieren om uw dealerschap op de markt te brengen, is om uw community in uw voordeel te gebruiken. De kans groot is, de meeste van uw klanten wonen binnen een bepaald geografisch gebied. Dit maakt ze deel uit van een gemeenschap. Als je op hun identiteit speelt, zullen ze vaker loyaal worden aan je merk. De volgende stap is om uw berichten te laten opnemen met inhoud die relevant is voor hun gemeenschap. Dit zal vertrouwen veroorzaken met potentiële klanten. Dan kunt u een online aanwezigheid creëren die deze cultuur weerspiegelt.
De laatste stap is om de Social Media-sites te gebruiken die zijn afgestemd op uw branche. Facebook heeft bijvoorbeeld veel automotive-groepen en lokale groepen voor autodealers. Deze groepen kunnen u helpen verbinding te maken met andere autoliefhebbers in uw gemeenschap. Dit geeft u toegang tot een nieuwe consumentenbasis. U kunt Facebook-groepen gebruiken om advies aan te bieden en relaties met groepsleden op te bouwen. Je moet consistent zijn en goede dingen plaatsen. Dat zal je helpen een sterke relatie op te bouwen met potentiële klanten.
Het gebruik van sociale media voor autoverkopen is de perfecte manier om potentiële klanten te bereiken
U moet uw sociale media-profielen aangrijpen en relevante inhoud delen. U kunt bijvoorbeeld video’s uploaden van nieuwe automodellen op uw pagina. U moet ook een link naar het beschikbare model op uw website opnemen. Dit houdt uw volgelingen geïnteresseerd. Ze kunnen ook zien welke kaart uw concurrenten verkopen. Dit zorgt ervoor dat uw sociale media-pagina’s altijd het meest informatief op het onderwerp zijn.
Afgezien van het maken van dwingende beelden, moet u ook klanttestimonials gebruiken. Als u probeert auto’s via sociale media te verkopen, moet u aangepaste foto’s gebruiken en de succesverhalen van eerdere klanten delen. Immers, het is allemaal over geloofwaardigheid, en je kunt niet fout gaan met een positief getuigenis. Als je geweldige recensies hebt, zal het mensen laten zien dat je een betrouwbare auto verkoper bent. In feite zal je publiek gelukkiger zijn als je hun verhalen met hen deelt.
Bij het maken van uw autodealerships Social Media-accounts, zou u klanttuigenissen moeten gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken. Mogelijk hebt u een geweldig product en een uitstekende service, maar uw potentiële klanten worden de hele tijd gebombardeerd met advertenties. In plaats van ze te laten geloven dat je een slechte auto verkoper bent, laat zien wat je echt leuk vindt. U kunt ook aangepaste afbeeldingen maken die vinktende klanten aan het volgen. Dit zal nieuwe vooruitzichten aantrekken en bestaande blij houden.
Foto’s nemen en plaatsen
Naast het plaatsen van foto’s van uw auto’s, moet u er ook voor zorgen dat u nieuwsartikelen wilt delen. Dit is belangrijk omdat mensen graag updates van hun favoriete merken lezen. Dit zijn ook geweldige manieren om je merkherkenning te bouwen. Deze auto-verkoop Social Media-strategieën zijn ontworpen om leads en verkoop te genereren. Je moet een sterke aanwezigheid op deze sites hebben en je volgers en prospects leren kennen. Profiteer van de kracht van sociale media en maak uw auto-verkopers effectiever.
Het is van vitaal belang om een sterke aanwezigheid te hebben op sociale media. Uw volgers verwachten dat u snel reageert op hun query’s. Ze willen weten dat je om hun behoeften geeft. Dus, het is het beste om zo snel mogelijk op hun klachten en vragen te reageren. Naast het reageren op hun vragen en opmerkingen, is het ook belangrijk om uw volgelingen bijgewerkt te houden. Als uw bedrijf zich in de automobielindustrie bevindt, moet u aanwezig zijn op alle populaire sociale media-sites.