Hoger in Google
Hoger in Google staan met jou website
Hoger in Google terechtkomen door bepaalde technieken toe te passen op uw website, het kan! Als je met SEObureau samenwerkt zal uw website snel stijgen in de organische zoekresultaten van Google, de technieken die we toepassen zijn o.a. : website optimalisatie, content optimalisatie en linkbuilding. Contacteer ons voor meer info of een vrijblijvende afspraak.
Het optimaliseren van uw website is een vak apart
De zoekmachine Google maakt gebruik van een verscheidenheid van methoden om te bepalen welke pagina’s eerst worden weergegeven in de resultaten. De exacte formule van Google is een geheim, maar je kan zelf met je website hoger in Google komen want er zijn een paar dingen die je zelf kunt doen om uw positionering te verbeteren. Wil je er zelf niet aan beginnen laat uw website dan optimaliseren door onze SEO expert. Wij zullen uw website beter vindbaar maken! Ons team bestaat uit mensen met 20 jaar ervaring in webdesign en zoekmachine optimalisatie. Heel wat bedrijven in Vlaanderen kiezen SEObureau als advies bureau voor hun zoekmachine marketing en scoren intussen met hun website hoog in Google.
We geven hier enkele alvast tips om hoger in Google te verschijnen
Zoekwoorden
Een zoekwoord is in het algemeen een woord waarvan je denkt dat iemand het zal intypen om uw producten of diensten te vinden in zoekmachines. Google rangschikt per zoekopdracht duizenden websites aan de hand van honderden factoren. Een zoekopdracht kan bestaan uit een enkel zoekwoord (keyword) of een combinatie van woorden. Zoekoorden moet voorkomen in je eigen content. Overdrijf het niet want anders ga je spammen. Hoe meer zoekwoorden een persoon gebruik, hoe beter Google de zoekopdracht kan begrijpen. De persoon krijgt daardoor betere resultaten (en krijgt dus sneller antwoord op zijn vraag). Het gebruiken van meerdere zoekwoorden in een zoekopdracht is hierdoor een grote en groeiende trend.
Dichtheid van zoekwoorden
Zoekwoorddichtheid is een percentage dat aangeeft hoe vaak een woord of een combinatie van woorden (een zoekterm) op een pagina voorkomt ten opzichte van het totaal aantal woorden, dus inclusief alle menu items en andere tekstelementen op een pagina. Voor zoekmachines is zoekwoord dichtheid een belangrijk gegeven, omdat je daarmee kunt bepalen wat de inhoud van de pagina is en wat het belangrijkste thema is. Op die manier bepaalt een zoekmachine de relevantie van de pagina voor dat zoekwoord en zal de pagina op basis van de relevantie hoger of lager in de zoekresultaten komen wanneer er op dat woord wordt gezocht.
Geef u pagina een naam
Geef de <titel> van uw pagina’s een goede beschrijving. Dit is zeer belangrijk want Google geeft vaak de zoekresultaten weer met een link met de titel van de webpagina’s. Een koppeling genaamd ‘untitled’ is niet verleidelijk, en niemand zal er op klikken. Plaats altijd het zoekwoord van de pagina in de titel.
Links
Google kijkt naar de hyperlinks op uw website, Google kijkt naar de woorden om de inhoud van uw pagina te bepalen. Gebruik links binnen een webpagina als een manier om zoekwoorden te benadrukken. In plaats van te zeggen, “Klik hier voor meer informatie over SEO ‘moet je zeggen: Lees meer over SEO. Links van andere websites naar uw website worden gebruikt om te bepalen PageRank. U kunt uw PageRank verbeteren door het uitwisselen van links met andere relevante websites. Banners uitwisselingen zijn niet effectief, en ga zeker niet betalen voor links. deze service zijn vaak bekende spammers die je website doen dalen. Je mag niet overdrijven met links. Een pagina die uit niets anders bestaat als links wordt als spam gezien.
Social Media
Social media sis een goede manier om een website te promoten, maar het is nog onduidelijk hoeveel het je rannking zal beïnvloeden. Google+ promotie kan de meeste impact hebben. Dat gezegd hebbende, kunt u vinden dat een groot deel van uw verkeer afkomstig van sociale netwerken, maak de inhoud sociaal vriendelijker door bijvoorbeeld beelden toe te voegen en de inhoud interessante titels te geven.
Maak uw foto’s gebruiksvriendelijker
Geef uw foto’s een naam, gebruik de naam van het zoekwoord. Google kan geen foto’s lezen, dus plaats op elke foto’s tekst.
Good Design is Populair ontwerp
Op het einde, een sterke, goed georganiseerde pagina’s zijn pagina’s die Google heeft de neiging om een hogere rang. Ze zijn ook pagina’s die de neiging om meer populair geworden, wat betekent dat Google zal ze nog een hogere rang. Houd goed ontwerp in gedachten als je gaat, en veel van de SEO zal zelf ontwerpen.
Het verbeteren van uw site op Google
Google rangschikt een webpagina op basis van een groot aantal factoren. Wat precies deze factoren zijn blijft een bedrijfsgeheim, maar er zijn een aantal van technieken die een betere ranking garanderen.
1. Links naar uw website
Een van de factoren die bepalen dat een webpagina “belangrijk” is voor Google dat is het aantal links die verwijzen die pagina. Bijvoorbeeld, als uw pagina 100 kwaliteit links heeft wordt die pagina hoger gerangschikt in Google. Maar wat bepaald de “kwaliteit”? Eigenlijk zijn het links van andere populaire pagina’s, dat wil zeggen, pagina’s die zelf veel kwalitatieve links hebben, het is cirkelvormig. En het is mogelijk dat de zoekmachine nog met ndere factoren rekening houdt die de kwaliteit van een link bepalen. Hoe dan ook in het algemeen rangschikt Google uw pagina’s op basis van het aantal links die naar uw website gelinkt worden.
2. Title tag
Google besteed aandacht aan de titel van uw pagina. Op titel, bedoel ik de tekst die is ingeklemd tussen de HTML <TITLE> tags in het <head> gedeelte van uw webpagina. Als je een web editor hebt die automatisch een titel toevoegt als “Nieuw Document” mag je zeker niet vergeten om de titel te veranderen. Anders komt u website niet voor in de zoekresultaten wanneer iemand zoekt naar “een bepaalde titel”.
Let op: door “trefwoorden”, bedoel ik de woorden die mensen gebruiken bij het zoeken naar uw site. Bijvoorbeeld, als uw site fietsen verkopen is dan is “fietsen” een sleutelwoord, want dat is het woord dat mensen gaan intypen als ze een fiets zoeken.
3. Uw pagina moet het zoekwoord bevatten die mensen zoeken
Als u wilt dat uw website zal hoger in Google komen te staan op bv. et woord fietsen onderhouden, moeten die woorden daadwerkelijk op uw pagina staan. Denk vanuit het gezichtspunt van een zoekmachine. Sommige mensen denken dat hun website van zelf zal scoren in zoekmachines, maar zo werkt het niet. Het is logisch aks het woord niet voorkomt in uw tekst kan kan een zoekmachine niet weten dat die pagina over dat onderwerp gaat! Een zoekmachine is geen mens die conclusies kan trekken uit de algemene toon en de inhoud van een pagina. Een tekst moet op de goede manier geschreven worden met de juiste zoekwoorden in de content, gebruik eventueel synoniemen als je wil concurreren met andere sites die specifiek hoog staan op dat zoekwoord.
Seobureau kan ook uw bedrijfswebsite hoog in Google plaatsen!
Wilt u ook hoger in Google komen te staan? Bel ons: +32 495 21 45 83 of Mail : info@seobureaubureau.be
Bezoek ook: Webdesign Oost-Vlaanderen – Webdesign West – Vlaanderen
Andere Google Tips
Gebruik een Sitemap en plaats alt-tekst op je foto’s
Hoewel het nergens beschreven staat is het wel aan te raden om een sitemap te maken. In deze sitemap worden alle pagina’s van de website ingevoerd. Als Google u website binnenkomt zal hij alles pagina’s indexeren die in de sitemap zitten indexeren, een site map is speciaal ontworpen voor zoekmachines. Hoewel een dergelijke site map kan niet garanderen dat Google elke pagina gaat indexeren vinden wij het toch opportuun. Als je foto’s plaats op je website, moet je op de foto een ALT tekst te plaatsen. Een “ALT tekst” (of alternatieve tekst) is gewoon een manier om een korte beschrijving (met woorden) te geven over de inhoud van de foto. Dat is nodig want Google kan geen foto’s lezen. Aangezien alle zoekmachines, waaronder Google, in wezen blind zijn, kan je door een ALT-tekst toe te voegen de zoekmachine helpen. Deze foto’s worden ook getoond bij afbeeldingen in Google.
Let op met back links
Veel bedrijven verkopen pakketten van Backlinks, maar dat mag niet van Google en eigenlijk heb je dat ook niet nodig want Google vindt dat pagina’s met goede content geen linkbuildingcampagne nodig hebben. Als je content maar goed genoeg is, dan zullen mensen er vrijwillig naar linken.
Website optimaliseren voor Google
Aan je eigen website sleutelen blijft ontzettend leuk. Dat ondervond ik toen ik vorig jaar met een eenvoudige tool een eigen webstek online plaatste. Uiteraard wil je dat Google en andere zoekmachines je webconstructie snel kunnen vinden. Om je webhuis hoog te laten scoren in de resultatenlijst van zoekmachines, moet je de techniek van ‘zoekmachineoptimalisatie’ toepassen of SEO (search engine optimalization), maar helaas bestaat hiervoor geen toverformule. Google stelt zijn zoekresultaten samen op basis van meer dan 200 factoren, die bovendien voortdurend veranderen. Bij SEO moet je oog hebben voor verschillende criteria. Gelukkig is er Screaming Frog, een gratis tool om je site zoekvriendelijk te maken. Nog dit, Screaming Frog corrigeert geen websites, maar spoort wel verbeterpunten op die je dan achteraf kan aanpassen met de webeditor
Scoor hoger in Google? Dit zijn nog enkele tips
1 : Selecteer de zoekwoorden voor uw website. Deze woorden moeten worden gerelateerd aan uw bedrijf, producten of diensten. Je moet creatief zijn en rekening houden met wat de zoekmachine gebruikers ook daadwerkelijk zouden intypen. Zet jezelf in hun schoenen en denk aan welke zoekwoorden jij zou ,intypen om je bedrijf te vinden.
2 : Plaats uw zoekwoorden in de content van uw site. Zorg dat er zoekkoorden de meta-tags, header en pagina-inhoud zitten
3 : Zorg ervoor dat de inhoud van uw site uniek is en niet zomaar gekopieerd en geplakt uit een andere website. Zoekmachines zullen dubbele content afstraffen.
4 : De inhoud van uw website moet regelmatig worden bijgewerkt. Plaats eventueel een blog op uw website met nieuw, dat zal uw website opfrissen. Een blog kan informatie met betrekking tot uw site bevatten of het kan artikelen over gerelateerde bedrijven of nieuwsartikelen bevatten.
5 : Toename van het aantal inkomende links naar uw site is ook belangrijk. Er zijn tal van bedrijven die betaalde links aanbieden en er zijn ook bedrijven die uw link zal ruilen voor een link in de plaats. Wees voorzichtig bij het kiezen van een betaalde dienst, sommige websites bieden links aan van spam websites die de ranking van je eigen website zal verlagen .
6 : Registreer uw site met bij alle grote zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing etc.
Het is vanzelfsprekend wanneer u hoog in Google staat dat dit rendeert voor uw bedrijf:
- Hoog in Google betekend meer naamsbekendheid
- Hoe hoger je in organisch in Google staat, hoe meer bezoekers op uw website zullen klikken
- Meer kliks, is meer bezoek en meer kans op contactaanvragen en klanten
- Bezoekers gaan een website hoog in Google als belangrijk zien en op klikken