Hoe werkt Remarketing AdWords precies?

Google AdWords biedt talloze manieren om je producten en diensten onder de aandacht te brengen. Dit maakt het best lastig om een keuze te maken welke adverteer methode het beste bij jouw producten of diensten en doelgroep past. Heb je een webwinkel? Dan is het de moeite waard om je te verdiepen in remarketing. Met deze manier van adverteren worden mensen bereikt die jouw website eerder bezocht hebben. Hoe? Dat lees je hieronder.

Hoe werkt remarketing precies?

Zoals eerder aangegeven bereik je met remarketing mensen die je website eerder bezocht hebben. Deze mensen worden bereikt wanneer ze partnerwebsites van Google bezoeken. Enkele voorbeelden van partnerwebsites kunnen nu.nl, telegraaf.nl of een persoonlijke blog zijn. Wordt je website bezocht dan slaat het systeem automatische de cookies op. Vervolgens wordt de bezoeker gevolgd en wanneer het jouw website verlaat zonder een transactie aan te gaan wordt er een advertentie (vaak een banner) getoond wanneer de bezoeker aan het browsen is. Het voordeel hiervan is dat je mensen bereikt die ook echt geïnteresseerd zijn in jouw producten en diensten. Door deze mensen te bereiken breng je ze in de verleiding om alsnog een transactie aan te gaan.

Remarketinglijsten aanmaken

Een bezoeker die alleen de homepagina heeft bezocht is waarschijnlijk minder geïnteresseerd in de producten of diensten die je aanbiedt dan bijvoorbeeld iemand die producten aan zijn winkelmandje heeft toegevoegd, maar de bestelling niet heeft afgerond. Het mooie aan remarketing AdWords is dat je verschillende lijsten kunt aanmaken. Zo kun je een andere advertentie en een hoger budget beschikbaar maken voor waardevolle bezoekers, terwijl je minder aandacht en geld besteedt aan bezoekers die bijvoorbeeld alleen maar de homepagina hebben bezocht.

 

Hoe te beginnen met remarketing AdWords?

Beginnen met remarketing AdWords kan best een lastige opgave zijn, zeker wanneer je er weinig vanaf weet. Wil je het maximale eruit halen zonder geld te verspillen dan is het wellicht een goed idee om een AdWords marketing bureau in te schakelen. Het voordeel van het inhuren van een AdWords bureau is dat zij weten wat ze doen. Ga je zelf aan de slag dan zal je ongetwijfeld fouten maken die geld gaan kosten. Kies daarom voor zekerheid en werk samen met een AdWords marketing bureau.

Wil je het wegens de kosten toch graag zelf doen. Dan kun je ontzettend veel informatie op het internet lezen en zodoende meer leren over AdWords. Het maken van fouten hoort er nu eenmaal bij en gaandeweg ga je meer leren over AdWords wat een leerzame ervaring zal zijn.