6 tips voor het kiezen van een SEO-bureau

Wie een website heeft, wil ook gevonden worden op het internet. Je wilt immers met de website je potentiële klanten bereiken. Helaas worden veel websites niet gevonden via Google of andere belangrijke zoekmachines. Er is iets mis met de SEO-score. Die is te laag. Websites met een hoge SEO-score worden wel eenvoudig gevonden op het internet. Je zult de SEO-score van je website dus moeten verhogen. Het is tijd om een SEO-bureau in te schakelen. Dat is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verbeteren van de zichtbaarheid en vindbaarheid van de website van je bedrijf.

De keuze van een geschikt SEO-bureau

Er zijn veel SEO-bureaus. Alle bureaus beloven een aanzienlijke verbetering van de vindbaarheid van je bedrijf op internet. Niet alle bureaus kunnen hun belofte echter waarmaken. Waar moet je op letten bij de keuze van een bureau? Welke valkuilen moet je vermijden?

  1. Bedenk dat een goede SEO-expert niet goedkoop is. Ga daarom niet in zee met een bedrijf dat je website voor een wel héél zacht prijsje wil verbeteren.
  2. Een goed SEO-bureau begint met een gedegen analyse van de huidige situatie. Hoe zijn bijvoorbeeld de webpagina’s geschreven? Zijn er links naar je website? Wordt je website regelmatig bijgewerkt. Een SEO-bureau dat niet begint met een gedegen analyse van de huidige situatie dient te worden gewantrouwd.
  3. De SEO-deskundige van het bedrijf dient een compleet plan te hebben. Wat moet er gedaan worden. Hij moet je duidelijk kunnen maken welke technieken en tools hij gebruikt om dat te realiseren. Zijn SEO-plan moet duidelijk en geloofwaardig zijn. Ga niet in zee met een bureau dat tijdens de eerste gesprekken geen duidelijk plan kan geven.
  4. Er zijn bureaus die werken met no cure no pay. Hier ziet vrijwel altijd een luchtje aan. Een goede SEO-expert laat zich gewoon betalen. Ga dus niet in zee met een no cure no pay bureau.
  5. Wantrouw een SEO-deskundige die kan garanderen dat de SEO-score van je website beter wordt. Dat is onzin. Garanties kunnen immers niet worden gegeven, omdat Google de uiteindelijke resultaten bepaalt. Een goed SEO-bureau kan wel inschatten of iets mogelijk beter gaat werken.
  6. Probeer informatie te verzamelen over de tevredenheid van hun klanten. Hun websites zijn wat dat betreft niet altijd betrouwbaar. Negatieve reacties van hun klanten zullen ze niet op hun websites vermelden. Wellicht zijn er bedrijven in uw branche die tevreden zijn over de werkwijze van een SEO-bureau dat ze in het verleden hebben ingehuurd.