Trends en ontwikkelingen in de online gaming industrie

De online gaming industrie ondergaat ontwikkelingen in een rap tempo waarbij het nooit lang stilstaat. In de jaren ‘70 werden de eerste online games al aangeboden voor de liefhebber en toen enkel nog beschikbaar voor een klein publiek. Met het toegankelijker worden van internet in de jaren ‘00 werden de online games populairder en was bijvoorbeeld de battle in World of Warcraft niet meer weg te denken voor multiplayer gamers.

Om goed gevonden te worden in de Google zoekfunctie, mag de SEO aanpak niet vergeten worden voor de aanbieders op het gebied van online gamen. Andere mogelijkheden vandaag de dag is real life casino dat mogelijk wordt gemaakt door de nieuwste technologieën, zoals een ‘echte’ dealer die aan de blackjack tafel kan worden neergezet. Ook mogen virtual reality en betalen met cryptocurrency niet uitgesloten worden bij de nieuwste trends op het gebied van gamen, ook dit zal de komende jaren toenemen in deze snel veranderende sector.

SEO niet uitsluitbaar voor online gaming

De snelheid van de pagina’s zijn natuurlijk van belang om hoger te komen in de ranking van SEO. Dit betekent dan ook dat de provider er alles aan moet doen om de pagina’s van de spellen zo snel mogelijk te laten laden. Ander belangrijk punt is de UX (User eXperience) waarbij de gebruiksvriendelijkheid van de pagina van belang is.

Bijvoorbeeld het aanbieden van sportwedden, waarbij een makkelijk pad gevolgd moet kunnen worden door de bezoeker. De gebruiker zou gemakkelijk moeten kunnen registreren en eerste biedingen kunnen maken. Voorbeeld hierbij is betFIRST voetbal, die hoog in Google ranking zijn door het voor de gebruiker makkelijk te maken door een simpel inlogproces en makkelijk maken van de eerste bieding.

 

Virtual reality in gamen

Het integreren van VR in gamen neemt toe en is bij bedrijven in software development vaak de prioriteit geweest in de afgelopen tijd. Voorbeeld van een Nederlands IT bedrijf dat grote stappen maakt is Caesar Groep, waarbij kinderen thuis de spellen mochten uittesten en zo de bugs uit de spellen gefilterd kunnen worden. Bedrijven maken funding vrij om de ontwikkelingen door te kunnen zetten.

Ook wordt virtual leren en gamen als leuke combinatie gezien en dit belooft door te zetten. Niet alleen zet VR door op het gebied van gamen, bijvoorbeeld The Fox School of Business gaat virtual reality aanbieden in de klas om school zo interessanter te maken. Wanneer de goggle prijzen zullen dalen in de toekomst, zal VR gamen ook toegankelijker worden voor iedereen.

 

Betalen met cryptocurrency en meer

Inmiddels kunnen betaalde online games ook met cryptocurrency betaald worden, hierdoor is er meer mogelijk en is er meer veiligheid en anonimiteit voor de gamer. Door deze anonimiteit in betaalmogelijkheden, wordt het nu ook gezien als favoriet betaalmiddel onder de spelers omdat ze nu kunnen gokken in locaties en plaatsen waar het eerst verboden was.

Wat we verder kunnen verwachten in de toekomst is de vraag, want waar mogen we nog meer op hopen met deze ontzettend snelle verandering op het gebied van technologie. Met een groter aanbod komt dan ook meer concurrentie kijken, waardoor het gebruik van SEO dus nooit mag uitblijven voor deze sector.