Deze vier SEO trends moet je zeker kennen in 2021! 

Als je Search Engine Optimization, wat in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd wordt, op een correcte manier gebruikt, is het een geweldige manier om klanten naar je webshop of site te trekken. Voor een topprestatie vereist SEO aandacht voor veel metrics, waaronder websiteverkeer, social shares en backlinks. Natuurlijk moet je ook constant de nieuwste trends in de gaten houden om zo hoog mogelijk te komen in de zoekresultaten van Google. Als je producten voor een gietvloer verkoopt op je website dan wil je natuurlijk wel daadwerkelijk dit verkopen, waar de onderstaande SEO trends bij kunnen helpen. 

 

Video

Nu online video alleen maar groter en beter wordt, wordt het steeds belangrijker. Kijk maar naar YouTube, deze platform heeft nu al meer dan 2 miljard gebruikers. Een derde van de gebruikers van het hele internet gebruikt dus YouTube! Dus als je nog niet bent begonnen met het maken van video’s, zou je dat waarschijnlijk wel moeten doen. Zo kun je als verkoper van vloerproducten kun je bijvoorbeeld een video maken over hoe je een doe het zelf coating kunt aanbrengen op een vloer. Trefwoorden zijn hierbij natuurlijk essentieel, dus houd hier rekening mee bij het maken van de video’s.

Gesproken zoekopdrachten

Met innovaties zoals Apple’s Siri, Amazon’s Alexa en Google Assistance, heeft de technologie voor spraakgestuurd zoeken een lange weg afgelegd in de afgelopen jaren. Deze technologie is hierdoor ook steeds populairder geworden. Uit statistieken van gesproken zoekopdrachten blijkt zelfs dat er elke maand een miljard zoekopdrachten worden uitgevoerd met spraak en 72 procent van de mensen beweert dat het gebruik van spraakgestuurd zoeken een onderdeel van hun dagelijkse routine is geworden. Het is daarom belangrijk om rekening te houden met je zoekwoorden, optimaliseer ze dus voor gesproken zoekopdrachten. Denk hierbij aan de langere zinnen die mensen gebruiken in een dagelijks gesprek.

 

Lokale zoekopdrachten

Als we aan internet denken, zijn de mogelijkheden eindeloos omdat we toegang hebben tot informatie over elk bedrijf, ongeacht in welk land ze zijn gevestigd. Toch gebruiken de meeste mensen een zoekmachine om producten of diensten te vinden die lokaal zijn voor hen. Daarom is lokale SEO nu meer dan ooit belangrijk, vooral met de opkomst van zoekopdrachten zonder klikken. Dit is wanneer de vraag van de gebruiker over bijvoorbeeld epoxy is beantwoord in de SERP zelf, zodat ze niet op een pagina hoeven te klikken. Vaak zijn dit dus lokale zoekopdrachten, maak hier gebruik van!

 

Geoptimaliseerde afbeeldingen

Online afbeeldingen bestaan ​​​​al een tijdje, maar ze zijn de laatste tijd enorm geëvolueerd. Google dringt ook al heel lang aan op een goede optimalisatie van afbeeldingen, dus we kunnen alleen maar aannemen dat dit deel uitmaakt van hun langetermijnplan. Je moet er daarom voor zorgen dat de afbeeldingen die je gebruikt op je website een hoge kwaliteit hebben. Ook moet je de bestandsnaam aanpassen zodat deze relevant is voor de afbeelding. Bovendien moet je de afbeeldingen labelen zodat deze uitgelijnd is met de pagina. Vergeet bovendien niet om alt-tags toe te voegen!